20 augusti 2013

Dag nr 2.

Vi hade introduktion första halvan av dagen idag. Det blev lite småsegt, kändes som en del upprepning. Men repetion är kunskapens moder, eller vad heter det?
På eftermiddagen hann vi med klassråd samt hinna köra igång första lektionen. Gick igenom kursplanen och fick några papper att läsa hemma till nästa gång.
Felix ville gärna gå ut efter maten, så satte mig i en trädgårdsstol där nere och skummade igenom texten, men det var aaaalldeles för kallt för att kunna koncentrera sig. Blåste väldigt kyliga vindar.

Idag fick vi också tips på några böcker utöver litteraturlistan som kunde vara bra att ha. Så nörd som jag är, som vill ha allt, har jag spenderat nån timme nu med att leta reda på dom. En har jag beställt ny, hittade inte den begagnad, och var slut på adlibris och bokus, men hittade den på studentlitteratur.se . Och de andra två har jag hittat på kurslitteratur.se begagnade, hoppas jag får napp!

Som ni kan se i förra inlägget så kom mina böcker idag, tjoho! Jag trodde jag skulle vara sist med böckerna eftersom jag kom in som reserv, men när jag kom igår så var jag en av få räknade som hade beställt böckerna! Jag vill ju vara förberedd.. hade helst haft böckerna innan sommaren :) Men, tänkte inte alls på att jag kunde kollat efter dem begagnade. Nåja, nu har jag dom. De är nya och fina, orörda och luktar gott. I love it. Så nu ska jag dyka ner i böckernas värld, bland skrivregler, latinska ord och massor med termer!

I morgon är jag ledig, blir BVC med Leo, veckohandla, fixa gummistövlar till kiddosen osv! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar